Peter Svarre
Den Perfekte Storm

Strategimodellen

Tilbage til modellen

2) Kommunikationsanalyse

At udforme en kommunikationsstrategi for den perfekte storm
starter med at opbygge en forståelse af, hvordan henholdsvis
deportalisering og transparens har betydning for virksomhedens kommunikation med omverdenen. Denne analyse er relevant
for alle virksomheder, der ønsker at kommunikere med
omverdenen – også de virksomheder, som måske ikke er specielt
påvirkede af den perfekte storm på deres kerneforretning.


Deportalisering

  1. Taler folk om virksomheden, produkterne eller fagområdet
    i de deportaliserede medier?
  2. Er virksomhedens konkurrenter allerede til stede i dette
    univers?
  3. Forstå de relevante platforme
  4. Lær at tale det rette sprog
  5. Forstå, hvordan virksomheden bliver interessant

    1. Transparens

      1. Hvordan er virksomheden allerede transparent?
      2. Er der lovgivningsmæssige begrænsninger?
      3. Hvor ville man hurtigt kunne komme i gang med at blive
        transparent?
      4. Hvilke muligheder er der for at invitere kunderne indenfor i
        virksomheden?